Dogodki in novice

Izmenjava z Nizozemsko

V nedeljo 22. marca 2015 smo se na ljubljanskem letališču zbrali dijaki, izbrani za sodelovanje pri nizozemsko-slovenski izmenjavi. Okoli sedme ure zvečer se je dvignilo letalo Adrie Airways (ki je bilo, mimogrede, na svojem zadnjem poletu) in nas poneslo proti izredno lepi (in predvsem izredno ravni) Nizozemski ter nas odložilo nazaj na tla amsterdamskega letališča Schiphol, kjer so nas že pričakovali »naši« nizozemski dijaki s svojimi družinami. Večino nas je po kar nekaj minutni hoji do izhoda letališča (le-to je namreč kar nekajkrat večje od našega) čakala še kratka vožnja in nastanitev pri naših družinah.

Teden, ki smo ga preživeli na Nizozemskem, je med drugim nedvomno zaznamovalo tudi kolesarjenje. Garažne hiše in cestna krožišča namenjena samo kolesom dokazujejo, da je kolesarjenje velik del tamkajšnje kulture. Tudi sami smo morali večkrat sesti na kolesa – že prvi dan smo kolesarili do šole in nato do centra Leidna – majhnega, starega mesta, ne daleč od prestolnice.

Naslednji dan so bila kolesa malo manj v uporabi, saj smo se z avtobusom peljali v prestolnico Nizozemske – Amsterdam. Sprehodili smo se skozi to prelepo mesto, prepredeno s kanali in arhitekturno značilnimi stavbami in si ogledali Van Goghov muzej nato pa dan končali z ogledom Zaanse Schans – vasice, polne značilnih nizozemskih mlinov.

Naslednji dan smo se morali vsi znova zelo spoprijateljiti s svojimi kolesi in se podati na precej dolgo pot, ki nas je najprej vodila do muzeja Corpus kjer smo si ogledali interaktivno razstavo o človeškem telesu. Po tem je že sledil naslednji del poti, ki nas je pripeljal do mesta Katwijk aan Zee – pred navalom turizma obvarovanega obmorskega mesteca s kilometri peščenih plaž, posejanih s školjkami in sipinami v zaledju. Po sprehodu po plaži je sledil le še povratek domov.

Po značilnem zajtrku, kruhu namazanem z maslom in potresenim s čokoladnimi mrvicami (česa takega se lahko spomnijo le Nizozemci!) smo se sledeči dan odpravili v Haag. Najprej smo si ogledali eno najbolj osupljivih in nedvomno edinstvenih slik, Panoramo Mesdag – 120 metrov dolgo okroglo panoramo obmorskega mesta. Nato smo si ogledali še mesto samo – sprehodili smo se po starem delu, kitajski četrti in nakupovalnih pasažah. Popoldne nas je čakal ogled filma v posebnem Imax kinematografu nato pa le še povratek domov in mučno opravilo ponovnega pakiranja naših kovčkov.

Zbor na Leidenski centralni postaji in še otožno zadnje slovo od naših gostiteljev sta zaznamovali petkovo jutro, ko nas je vlak popeljal nazaj na amsterdamsko letališče. Sicer s kar nekaj težavami (naša skupina je bila namreč na letališču ravno ob času električnega izpada v Amsterdamu) in manjšo zamudo smo le poleteli nazaj proti Ljubljani.

Nedvomno smo se v Slovenijo prav vsi dijaki naše skupine vrnili polni lepih spominov, zanimivih zgodb in smešnih prigod ter željo po ponovnem obisku Nizozemske.

Miha Feher, 1. c

Avtorji fotografij: Miha Feher, Martin Ivanjko, Karin Petrič

slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka slika dogodka